Retur & Reklamation
Garanti
Vi säljer alla produkter med ett (1) års garanti och tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.
Transportskada
Ni som kund ansvarar för att det finns någon som tar emot och kvitterar varorna när leveransen utförs. Kunden ansvarar för att undersöka emballaget, notera eventuell emballageskada, räkna antal kolli samt se till att notering görs på fraktsedel/handscanner när chauffören är på plats.
Det är mycket viktigt att notering görs hos chauffören vid synlig transportskada. Detta för att kunna bli ersatt för eventuell skada på din produkt.
Anmälan om transportskada ska ske inom 3 dagar till Nordiska Mattor, då vi måste anmäla skadan till vårt fraktbolag. I anmälan till oss bifogas bilder på emballaget samt skadan på varan innan montering. Spara emballaget vid ett reklamationsärende. Anmälan görs via vår e-postadress: kundsupport@nordiskamattor.se.
Reklamation
Det är viktigt att ni avemballerar och inspekterar era varor noggrant direkt efter mottagen leverans. Upptäcker ni ett fel på varan gör ni en reklamationsanmälan via vår e-postadress: kundsupport@nordiskamattor.se.
Anmälan ska ske så fort felet upptäcks. I anmälan ska en utförlig beskrivning av felet samt bilder bifogas. Spara emballage om en retur/utbyte skulle bli aktuellt.
Nordiska Mattor står för returkostnaden vid reklamation om produkten blivit avhjälpt för samma fel tre gånger utan att Nordiska Mattor har kunnat laga den, tillgodose kunden en fullgod produkt.
Kom ihåg att eventuella nyansskillnader i färg mot bilder på din möbel inte räknas som fel på varan, då varje tygrulle är den andra olik. Kom även ihåg att alla mått angivna på hemsidan är ungefärliga, och kan skilja sig några centimeter.
För retur gällande ångerrätt, vänligen se våra köpvillkor.